
Tytuł oryginalny: Tej jesieni American ogranicza tysiące lotów, aby zminimalizować zakłócenia spowodowane wysokim popytem i niedoborami siły roboczej
American Airlines ograniczają jesienne loty, starając się zminimalizować zakłócenia lotów po letnim chaosie podróżniczym.
W czwartek American z siedzibą w Dallas-Fort Worth poinformował, że ograniczy tysiące lotów we wrześniu i październiku, nazywając redukcje „proaktywnymi krokami w celu zwiększenia elastyczności naszego harmonogramu” w e-mailu do Insidera.
Firma wyjaśniła, że dostosowania zostały wprowadzone w miastach o wielu częstotliwościach „w celu przeniesienia klientów na różne loty”.
Najbardziej dotkniętym lotniskiem będzie Międzynarodowy Port Lotniczy w Filadelfii, który jest jednym z największych węzłów przesiadkowych Americana. American wyjaśnił, że jego pierwotny harmonogram opierał się na harmonogramie lotów na 2019 r., ale „nie na obecnym środowisku popytu”.
W szczególności linia lotnicza zmniejszyła swój rozkład lotów w Filadelfii o 8,4% we wrześniu i 5,3% w październiku, potwierdził American Insiderowi. Przewoźnik nadal będzie obsługiwał średnio 213 i 224 odlotów każdego miesiąca, co odpowiada średniej liczbie 241 odlotów dziennie z Filadelfii w lipcu i 228 średnio odlotom
w sierpniu.
„Zmiany rozkładu lotów wprowadzone przez firmę American w całej sieci przesiadkowej, w tym w PHL, wskazują na obecną atmosferę podróży dla wszystkich linii lotniczych oraz potrzebę zrównoważenia popytu na pasażerów
z przepustowością i personelem” – powiedziała Kate Sullivan, zastępca dyrektora ds. partnerstw strategicznych lotniska. Dziennik Biznesowy.
Pomimo cięć, przewoźnik powiedział Insiderowi, że nadal będzie oferował średnio 5400 odlotów dziennie w całym kraju, co jest największą siecią dowolnego amerykańskiego przewoźnika.
Ruch ten pojawia się, gdy letni sezon podróży powoduje masowe zakłócenia lotów, które zostały pogłębione przez niedobór pilotów, złą pogodę, popyt po pandemii
i problemy kadrowe.
Według danych Flight Aware od 1 maja firma American odwołała lub opóźniła 81 525 lotów. Co więcej, przewoźnik niedawno uziemił 100 regionalnych odrzutowców, ponieważ nie ma wystarczającej liczby pilotów, aby nimi latać, i zlikwidował kilka tras regionalnych, takich jak Filadelfia do Itaki w Nowym Jorku i Chicago do Toledo
w stanie Ohio.
„Dopasowujemy wielkość linii lotniczej do dostępnych zasobów i warunków operacyjnych, z którymi się borykamy, i w razie potrzeby wprowadzimy inne zmiany” – powiedział amerykański dyrektor generalny Robert Isom w niedawnym apelu firmy.
American powiedział Insiderowi, że pracuje nad przeniesieniem klientów
z istniejącymi rezerwacjami na alternatywne loty, ale zaoferuje zwrot pieniędzy
„w ramach naszej standardowej polityki zmiany rozkładu”, jeśli nowe opcje podróży nie będą możliwe.
Wiadomość pojawia się zaledwie dzień po tym, jak Departament Transportu USA zaproponował nową zasadę, która wymagałaby od linii lotniczych rekompensaty dla pasażerów za opóźnienia wynoszące co najmniej trzy godziny w przypadku lotów krajowych lub sześć lub więcej godzin w przypadku lotów międzynarodowych.
Przewoźnik nie jest jedyną linią lotniczą, która w tym roku ograniczyła loty. United ograniczyło 12% lotów na międzynarodowym lotnisku Newark Liberty w New Jersey, aby poprawić punktualność. Tymczasem Delta Air Lines poinformowała, że w lipcu i sierpniu ograniczyła około 100 lotów dziennie, aby zapobiec zakłóceniom lotów.