Slow Train : pociągiem przez Francję

Reklama

pon., 07/29/2019 - 17:49 -- Anonim (niezweryfikowany)

Slow Train: 30 kolejowych eskapad dla mieszkańców miast spragnionych natury (wydawnictwo Arthaud) : na objazd po Francji, dzięki małym sieciom kolejowym, zdecydowanie bardziej ekonomicznym niż TGV oraz w bardziej malowniczym anturażu, zaprasza dziennikarka Juliette Labaronne. Oto prawdziwe zródło inspiracji na letnie wakacje.

Dotrzeć na miejsce bez pośpiechu i cieszyć się pięknymi krajobrazami; do tego właśnie sposobu podróżowania zachęca książka Slow Train, która niedawno została wydana. Dziennikarka proponuje zastanowić się nad sposobem podróżowania.

Nie trzeba wyjeżdżać za granicę, ani na drugi koniec kraju, żeby przeżyć niesamowitą przygodę, zaznacza autorka. Lista trzydziestu tras pociągów TER lub Intercity, we Francji oraz na Korsyce, między innymi : Paris Nord - Noyelles-sur-Mer, Clermont - Ferrand - Nîmes, Bayonne - Saint-Jean-Pied-de-Porc, już czeka.

Jeśli wydłużenie czasu podróży nie stanowi dla nas problemu, wybór TER lub Intercity będzie zdecydowanie bardziej ekologiczny i ekonomiczny. Przykład? Podróż TER, Paris Bercy - Lyon potrwa 5h. Cena? Za przejazd zapłacimy około 50 euro, nawet przy zakupie last minute, w gorącym okresie. Za bilety połączeń : Clermont-Ferrand - Nîmes lub Nîmes - Le-Grau-du-Roi, zapłacimy natomiast symboliczne euro, rezerwując z wyprzedzeniem na stronie TER.

W regionie Ile-de-France, objazdy pociągowe, jako, że włączone do karty Navigo są darmowe. Na tym jednak nie koniec zalet tego typu podróżowania : w większości pociągów nie obowiązuje opłata za przewóz roweru. Jest to więc znakomita forma połączenia dwóch środków transportu i zarazem dwóch sposobów zwiedzania pięknych okolic, w swoim własnym tempie.

 

Odkryj zagrożone dziedzictwo kolejowe

Książka Slow Train, ukazała się pod koniec kwietnia 2019 roku. Każdą trasę autorka wzbogaca o szereg przydatnych informacji, dotyczących ciekawych miejsc, jak również ścieżek wędrownych, które czekają na podróżników na każdej stacji.

Część «Minute cheminot» przedstawia historię konstrukcji i użytkowania linii, natomiast w „Le buffet de la garre” znajdziemy informacje o specjalnościach kulinarnych zwiedzanych regionów.

Książka uświadamia również o kryzysie transportu kolejowego; kolejne linie regularnie są zamykane. Połączenia takie jak Les Paris Est - Strasbourg czy Paris Austerlitz - Bordeaux Intercity «100% eko» zdążyły już zniknąć…

Z powodu braku pasażerów, niektóre linie wkrótce podzielą podobny los i ustąpią miejsca zwykłym autokarom.

Autor: 
Jean-Marc De Jaeger/Tłum. Patrycja Puszkar
Źródło: 

lefigaro.fr

Reklama