„Wysoce wyrafinowani” hakerzy uzyskują dostęp do danych 9 milionów pasażerów easyJet

Reklama

śr., 05/20/2020 - 12:51 -- moderator2
Copyright: Salvatore Di Nolfi/AP

 

Według danych linii lotniczej dostęp do szczegółów podróży i adresów e-mail około dziewięciu milionów klientów easyJet uzyskano poprzez „wysoce wyrafinowany” cyber-hack. W oświadczeniu we wtorek przewoźnik budżetowy powiedział, że uzyskano dostęp do danych karty kredytowej 2 208 osób, ale dodał, że „nie ma dowodów” na niewłaściwe wykorzystanie danych.Nie uważa się, że dane paszportowe zostały naruszone.

Z tymi, którzy uzyskali dostęp do swoich danych, skontaktujemy się w ciągu kilku dni po „kryminalistycznym” dochodzeniu ujawniającym naruszenie. Radzono im, aby „nadal byli czujni, jak zwykle”, ale tym bardziej, jeśli powinni otrzymywać niechciane wiadomości. Zachęcał do zachowania szczególnej ostrożności przy otrzymywaniu wiadomości, które rzekomo pochodzą z wakacji easyJet. Dyrektor generalny firmy, Johan Lundgren, przeprosił za ten incydent w krótkim oświadczeniu i powiedział, że podkreśla potrzebę, by firmy „pozostały zwinne, aby wyprzedzić zagrożenie”.

 

Dodał: „Odkąd dowiedzieliśmy się o tym incydencie, stało się jasne, że dzięki COVID-19 wzrasta obawa o wykorzystanie danych osobowych do oszustw internetowych”. Narodowe Centrum Bezpieczeństwa Cybernetycznego i Biuro Komisarza ds. Informacji (ICO) zostały poinformowane o naruszeniu i poinformowane o konieczności skontaktowania się z każdą osobą, której dotyczy problem. Adam French, ekspert ds. Praw konsumenta, powiedział, że „istotne” jest, aby easyJet zapewniał teraz jasne informacje na temat incydentu i udzielał wsparcia osobom poszkodowanym.

 

Dodał: „Dla każdego, kogo to dotyczy, ważna jest zmiana hasła w easyJet i innych witrynach, w których możesz używać tego samego hasła - i uważnie obserwuj konta bankowe i raporty kredytowe. „Ponadto uważaj na wiadomości e-mail lub fałszywe„ obsługa klienta ”pojawiające się w mediach społecznościowych w związku z naruszeniem, ponieważ oszuści mogą próbować z nich skorzystać.” Włamania się do danych klientów przychodzi w złym momencie dla przemysłu lotniczego, który został wypatroszony przez pandemię koronawirusa. Firma easyJet z siedzibą w Wielkiej Brytanii podjęła już decyzję o uziemieniu wszystkich swoich lotów „do odwołania”, ponieważ coraz trudniej jest zapewnić bezpieczeństwo pasażerów i załogi.

 

Ostatnie włamanie się do danych na dużą skalę w brytyjskich liniach lotniczych miało miejsce w firmie British Airways w 2018 roku, kiedy uzyskano dostęp do danych setek tysięcy pasażerów. Obecnie hakerom grozi grzywna w wysokości 183 mln funtów (204 mln euro).

Autor: 
Rachael Kennedy / tłum. Kuba Czarkowski
Dział: 

Reklama